intensiveiiקורס זה מבוסס על הנלמד באינטנסיב 1 וכן מהווה תנאי מקדים ובסיס להכשרה בהנחיית הקורסים של מכון ניופלד.

רוב בעיות ההתנהגות מושרשות באינסטינקט וברגש ולכן אינן מושפעות על ידי אמצעים קונבנציונליים של משמעת או ניהול התנהגות. כאשר מבינים את המבנים ההתפתחותיים העומדים בבסיס בעיות התנהגותיות, הנתיב להתערבות יעילה בהיר. המפתח לניתוח מדוייק הוא הבנת הדינמיקות של היקשרות, פגיעות והבשלה. מפתחות עיקריות אלה נלמדים באינטנסיב 1 ואח״כ משתמשים בהם באינטנסיב 2 על מנת להבין לעומק בעיות כמו אגרסיביות, בריונות, חרדה, אובססיות, התמכרויות, דחפי התאבדות, עצבנות, אימפולסיביות, בעיות קשב ועוד הרבה. הניסיון הקליני העשיר של ד״ר ניופלד עם האוכלוסיות המורכבות ביותר של ילדים ונוער היוו את הבסיס לניתוח שלו המלא תובנה ולהתערבות המוכחת שלו. היכולת שלו לפענח את הבעיות המורכבות ביותר ולחשוף את הדינמיקות המובילות לבעיות אלו מותירה את ההתנהגויות הבעייתיות הללו מובנות וניתנות לטיפול מפתיע ויעיל.

מבנה ודרישות הקורס

משך הקורס: 15 מפגשים
משך כל מפגש: 4 שעות אקדמיות

דרישות הקורס:
השתתפתות במפגשים / צפיה בסרטים (למשתתפי הקורס המקוון)
מילוי מטלות כתיבה שיינתנו לאורך הקורס
מטלת סיום – כתיבת תיאור מקרה

עלות: 3600 ש״ח

המודל התיאורטי – הגישה ההיקשרותית התפתחותית

מודל זה הוא פרי שנים ארוכות של סינתזה וזיקוק ומושרש בפסיכולוגיית עומק, מבוסס על פרידגמה התפתחותית ונשען על תאורייה מתקדמת של היקשרות. מודל זה עולה בקנה אחד עם המחקרים המתקדמים ביותר במדעי המוח. מודל זה נמצא בשימוש במשך ארבעים שנות פרקטיקה, הדרכה הורית והתבוננות אישי. מדול זה ניתן ליישום במגוון רחב של הקשרים: הורות, בית הספר, תכניות לחינוך מיוחד, טיפול, אימוץ, אומנה, תכניות התערבות של הרווחה וכן הלאה.

גישה זו התפתחותית בצורה מפורשת ולכן נוגדת את הגישות הקוגניטיביות – התנהגותיות הנפוצות כיום וכן את הגישה הרפואית של חיפוש אחר הפרעות. רבים מוצאים בגישה זו אלטרנטיבה מרעננת לגישות הנפוצות כיום בטיפול וכן לאסטרטגיות טיפוליות המנותקות מהפילוסופיה העומדת בבסיסן. הגישה ההתפתחותית הנפוצה כיום אינה נחלת הכלל עקב טרמינולוגיה אזוטרית, מבנים מורכבים וריבוי תיאוריות. ד״ר ניופלד ייחודי בהקשר הזה ובכך שמתאמץ להנגיש את גישתו לכלל.

מטרת הקורס

המטרה העיקרית של קורס זה הוא לחשוף את השורשים הרגשיים וההתפתחותיים הנמצאים בבסיסן של הבעיות המאתגרות ביותר בילדות ובכך לסלול את הדרך להתערבות יעילה וארוכת טווח. הגישות ההתנהגותיות והרפאויות אינן מצליחות לספק הסברים לסימפטומים החיצוניים ובכך נכשלות בניסיון לספק הצעות להתערבות בשורש הבעיה. המיקוד הרווח כיום בניהול סימפטומים וניהול תקריות מותירה את שורש הבעיה ללא טיפול ומובילה לשינוים התנהגותיים קצרי טווח בלבד. הבנה עמוקה של שורש הבעיה היא חיונית לשינוי יעיל וארוך טווח.

מנושאי הקורס

  • פרידה היא העומדת בבסיסה של בעיות התנהגות מכל הסוגים
  • שלושה מנגנוני הגנה מפני פרידה שבלתי ניתנת לשאת
  • גישה משולבת שלושה תהליכים להתמודדות עם בעיית הפרידה העומדת מתחת לפני השטח
  • מרדף כתגובה לפרידה והבעיות הנלוות לחוסר ביטחון, הפיכת ההיקשרות ללא-אנושית ונוירוזיות
  • האנטומיה של הבהלה; כולל תפיות, רגשות, דחפים, רגשות, פיזיולוגיה וכימיה
    הבנה והתייחסות לבעיות בהלה המבוססות על חרדה, כולל אובססיות, כפייתיות והתנהגות נוירוטית.
  • הבנה והתייחסות לבעיות עצבנות ובעיות אדרנלין המבוססות על מערכת הבהלה, כולל בעיות קשב, התנהגות הרסנית ופעילות עבריינית
  • בעיות קשב המושרשות בלקות נוירולוגית ובעיות קשב המבוססות על הגנתיות; כיצד נתייחס לכל סוג של בעיית קשב
  • התבוננות על תסכול כשורש לדכאון ובעיות אגרסיביות
  • כיצד להתמודד עם בעיות אגרסיביות ומדוע גישות רווחות למשמעת מובילות לתוצאה הפוכה
  • בעיות התנהגות הנובעות מהיתקעות בעמדת אלפא, כולל בריונות, אגרסיביות, בעיות אכילה, רצון נגדי ובהלה
  • הבנה והתייחסות להינתקות ולבעיות של רצון נגדי
  • כיצד לסייע למבוגרים עם הילדים שבאחריותם

קהל יעד ויישום המודל בשדה

קורס זה מיועד, בראש ובראשונה לאנשי מקצוע העובדים עם ילדים, אך הוא גם נגיש להורים אשר חותרים אחר הבנת ילדים. אין צורך ברקע קודם או בלימוד פורמלי במדעי החברה, אך נדרשת יכולת לימודית ברמת אקדמית. למרות שהמיקוד העיקרי הוא ילדים והאחראים להם, קורסי האינטנסיב יעילים גם עבור מטפלים של מבוגרים, מטפלים זוגיים ומשפחתיים.

המשתתפים בקורסים השונים המתקיימים בארץ וברחבי העולם הם מחנכים מכל הסוגים, הורים, סבים, מומחים התנהגותיים, יועצים, תרפיסטים, תפרסיטים באומנות, רופאי ילדים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, אחיות, עו״סים, מדריכי נוער, רבנים, הורי אומנה וכן הלאה. קורס זה מיועד לכל ההקשרים בהם מעורבים ילדים ויהיה שימושי ביותר עבור אלה המטפלים בילדים עם בעיות בלמידה ובהתנהגות. קורס זה מומלץ ביותר עבור כל מי שעוסק או רוצה לעסוק בהדרכת הורים וייעוץ להורים. חומר זה יישומי עבור ילדים בני כל הגילאים וכן עבור מבוגרים, למרות שמיקוד הקורס הוא ילדים ומתבגרים.

סיליבוס הקורס

מפגש 1 – תסביך הפרידה: שלוש מפתחות לחשיפת הפוטנציאל האנושי – גורם ההיקשרות, גורם הפגיעות וגורם ההבשלה.

מפגש 2-  התמודדות עם פרידה: משמעות ההתמודדות עם פרידה, מהן פרידות טיפוסיות, פרידה ושורשי ההיקשרות, מקורות נפוצים לחוסר ביטחון, גורמים משניים לפרידה, הצגת המענה לפרידה

מפגש 3 – בעיות המושרשות במרדף המתעורר בעת התמודדות עם פרידה: העבודה הכרוכה במרדף מוגבר, שינויים טיפוסיים במרדף, קבעונות והיקשרויות לא אישיות, מחיר ההצלחה, אמצעי התמודדות עם התנהגות הנובעת מהתמודדות עם פרידה, התמודדות עם מרדף נוירוטי

מפגש 4 - הבנת בהלה: גורמים המעוררים בהלה, טבעה של מערכת הבהלה, כיצד מערכת הבהלה מתפתחת, שלושת המטלות של מערכת הבהלה, תוצאות חלופיות לבהלה

מפגש 5 - הבנת בעיות בהלה: בעיות בהלה מבוססות חרדה, הגנות וחוסר תפקוד של מערכת הבהלה, בעיות בהלה מבוססות עצבנות, בעיות בהלה מבוססות אדרנלין

מפגש 6 - טיפול בבעיות בהלה: שלושה קווים מנחים, כיצד נסייע לילד לחוש בטוח, פיצוי ועמידה לצדו של הילד, התייחסות לבהלה באמצעות משחק, גישור הסימפטומים של בהלה, טיפוח פתרונות התפתחותיים

מפגש 7 – הבנת אגרסיביות: עבודת רגש התסכול, השלכות ההגנות, מקורות לתסכול היקשרותי, כיצד נתייחס לאגרסיביות, שלוש טעויות שיש להימנע מהן

מפגש 8 – טיפול בבעיות אגרסיביות: פיצוי ועמידה לצד הילד, צמצום פרידה, גישור פרידה ואגרסיביות, טיפוח פתרונות התפתחותיים, ריכוך הלב

מפגש 9 - המענה העיקרי – צמצום פרידה: הימנעות מפרידה שאינה חיונית, גישור פרידה שאין אפשרות להימנע ממנה, גישור תסביך הפרידה, צמיחה מתוך תסביך הפרידה, הפתרון ההיקשרותי

מפגש 10 – בעיות המושרשות בהגנות היקשרותיות: היקשרות מחדש כהגנה. אודות מערכות יחסים הנוצרות כתוצאה מהגנות, מדוע ילדים מעדיפים את חבריהם על פני הוריהם, כיצד היקשרות מחדש כהגנה מעצימה ומקבעת את תסביך הפרידה, טיפוח הקשר של מערכת יחסים בו ניתן להתמודדו עם בעיות הנובעות מתסביך הפרידה

מפגש 11 – בעיות המושרשות בהגנות היקשרותיות: דומיננטיות כהגנה. מערכת האלפא כבסיס לאיכפתיות, חוויות המובילות לאלפא כהגנה, כיצד ההגנות מובילות לסטיה של עמדת האלפא מתפקידה האמיתית, טיפוח מערכת יחסים נכונה, פיצוי ועמידה לצד הילד

מפגש 12 – בעיות המושרשות בהגנות היקשרותיות: הינתקות כהגנה. מהות ההינתקות כהגנה, הסיבות העיקריות להגנה זו, רגישות יתר והינתקות, הינתקות כהגנה כגורם לתסביך פרידה, בעיות הנוצרות מהינתקות כהגנה, התייחסות להינתקות כהגנה

מפגש 13 – בעיות הנובעות ממגוון גורמים בתסביך הפרידה: בעיות קשב. בעיות המושרשות בהגנות היקשרותיות, בעיות המושרשות בהגנה כללית, בעיות המושרשות בבהלה, רגישות יתר ובעיות קשב, התייחסות לבעיות קשב

מפגש 14 – בעיות הנובעות ממגוון גורמים בתסביך הפרידה: בעיות רצון נגדי. מטרתה של רצון נגדי וכיצד הוא פועל, חמש בעיות של רצון נגדי, התמודדות עם רצון נגדי בתוך תקריות, התייחסות לשורשי הרצון הנגדי, כיצד ניתן להצמיח ילד מתוך הרצון הנגדי

מפגש 15 – סיכום: הסתגלות ותסביך הפרידה, שלוש מפתחות לגמישות ויכולת התאוששות, אתגר של שחרור דמעות תקועות, הכח המרפא של משחק, התמה המרכזית של הגישה, כיצד להוביל לשינוי משמעותי וארוך טווח – סיכום

הרשמה לקורס אינטנסיב 2 – תסביך הפרידה

שם (חובה)

כתובת אימייל (חובה)

טלפון (חובה)

פרט מדוע הנך מעוניין להשתתף בקורס אינטנסיב 2

פרט את הרקע המקצועי שלך