לי בר יעקב

לי בוגרת מכון מיאמי לפסיכולוגיה ובעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה קלינית (Psy.D). מוקד התיזה שלה היה הורות מקושרת. ניסיונה כולל עבודה עם נשים ובני/ות נוער הסובלים מהפרעות אכילה, מרכזי אשפוז פסיכיאטרי למבוגרים ומרכז טיפול יום לציבור הרחב. בנוסף, יש לה ניסיון רב בטיפול בנוער שוליים ובהנחיית קבוצות וטיפול יחידני למבוגרים בעלי הפרעות פסיכיאטריות ו/או התמכרויות. עם עלייתה לארץ לי הפנתה את מירב האנרגיות שלה לחינוך ביתי של ארבעת ילדיה. ההתעניינות של בהתפתחויות העדכניות ביותר בתחום ההורות וההיקשרות הובילו אותה לשושנה הימן אשר הציגה בפניה את הגישה הייחודית של גורדון ניופלד. מאז היא סיימה את שלושת קורסי האינטנסיב ואת תכנית ההכשרה להנחיית קורסים. לי מעבירה קורסים בעברית ובאנגלית ומספקת ייעוץ פרטני בקליניקה ובאופן מקוון. לי גרה במושב נס הרים, בין בית שמש לירושלים. קורסים בהנחייתה: הכח להיות הורה – החיבור החיוני (חלק א׳), לעזור לילדים לגדול (חלק ב׳), אתגרים נפוצים בילדות (חלק ג׳), הבנת מתבגרים, הבנת ילדים צעירים, הבנת בעיות קשב.

אורית הימן

Orit pixאורית בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית, במסלול פרט ומשפחה. אורית עבדה בעבר בהוסטל של בוגרים אוטיסטים כעו״ס. לאחר מכן הקימה מעון יום ביישוב עלי וניהלה אותו במשך 7 שנים. את המעון ניהלה על פי גישתו של דר׳ ניופלד, כאשר הצרכים ההתפתחותיים האנושיים של הילד הם העומדים במרכז. אורית הדריכה את המטפלות כך שיהיו דמויות היקשרותיות עבור הילדים ויצרה סביבה ידידותית להתפתחות הילדים ובטוחה להיקשרויותיהם.
כיום, אורית עובדת כעובדת סוציאלית בישיבת ״חיצים״ באיתמר, ישיבה שפונה לתלמידים בעלי קשיים לימודיים. היא משלבת בעבודתה היומיומית עקרונות מהגישה ההתפתחותית והיקשרותית ומדריכה את הצוות על פי גישה זו.
אורית למדה את הקורסי אינטנסיב 1 ו – 2 וסיימה את שלושת החלקים של הכוח להיות הורה: החיבור החיוני, לעזור לילדים לגדול ואתגרים נפוצים בילדות.
אורית ובעלה גרים ביישוב עלי שבבנימין עם ארבעת ילדיהם.

יעל כהן

יעל בעלת M.A. בייעוץ חינוכי מהמכללה האקדמית לישראל ,B.A. בפסיכולוגיה וקרמינולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, לימודי המשך תרפיה בדרמה והסבת אקדמאים לחינוך מיוחד במכללת בית ברל. יעל בוגרת קורסי האינטנסיב של ד״ר ניופלד ותכנית ההכשרה להנחיית קורסים. נסיונה כולל כ-20 שנות עבודה במסגרות חינוכיות שונות: המעון הפסיכיאטרי בתל השומר ,ניהול פדגוגי של גנים פרטיים ,מורה, גננת וניהול מעונות לגיל הרך. במהלך השנים עבדה בהדרכת הורים פרטנית וקבוצתית. בעלת ניסיון אישי בהורות אומנה. יעל עובדת כמרצה בתוכנית להכשרת מנחי קבוצות, מעבירה הרצאות בנושאי הורות, חינוך, חינוך מיני והגנה על ילדים ואת סדרת הקורסים של ניופלד לקבוצות ולפרטים. יעל מאמינה בהורות מקושרת כמענה הן למשפחה יציבה ומאושרת והן למיצוי הפוטנציאל האנושי של כל ילד וילד, מאמינה כי הבנת תהליך ההתפתחות של ילדים ,על פי מודל ניופלד פותח פתח לשינוי מהותי בהורות, חינוך, הוראה וטיפול ומובילה לעולם אנושי ובריא יותר. גרה במושב במרכז הארץ, נשואה ואמא לשמונה. קורסים בהנחייתה: הכח להיות הורה: החיבור החיוני (חלק א׳), לעזור לילדים לגדול (חלק ב׳), אתגרים נפוצים בילדות (חלק ג׳), הבנת ילדים צעירים.

ענת לבקוביץ

ענת בעלת תואר בחינוך, עבדה כגננת במשך כ – 20 שנה וליוותה הורים בשאלות ובהתמודדויות שלהם בגידול הילדים. אמה של ענת היתה גננת וענת הפנימה ממנה תובנות רבות. הדיאלוג בין ענת ואמה על הבנת ילדים המשיך במשך שנות ההתבגרות של ענת וממשיך עד היום ולכן אך טבעי היתה הבחירה לעסוק בעבודה עם ילדים צעירים ועם הוריהם. הגישה ההתפתחותית – היקשרותית של דר׳ גורדון ניופלד עלתה בקנה אחד עם האינטואיציה של ענת וגישתה למקצוע.

ענת מדריכה ומלמדת גננות, מורים ומבוגרים אחרים המשפיעים על ילדים, בגישה ההתפתחותית – היקשרותית, מתוך רצון ליצור מערכות יחסים נכונות בין הילדים והמבוגרים האחראים להם ומקום בטוח שמכיר ומספק מענה לצרכי הילדים ותומך בהתגלות הפוטנציאל הטמון בהם.

ענת השתלמה בקורסי אינטנסיב (1 ו – 2) ואת תכנית ההכשרה להנחיית הורים ומורים של מכון ניפולד. היא מוסמכת להנחות את קורס הליבה ״הכח להיות הורה״ (על שלושת חלקיו: החיבור החיוני, לעזור לילדים לגדול ואתגרים נפוצים בילדות) וכן את הקורסים המשלימים ׳הבנת ילדים צעירים׳ ו׳הבנת משמעת׳.

ענת גרה עם בעלה וארבעת ילדיהם בירושלים, בקיבוץ העירוני בשכונת גילה.  במילים של ענת, ״זה הדבר המרכזי בחיינו – לבנות את משפחתנו בדרך שבה ילדינו ירגישו אהובים, בטוחים, שבעים ובמנוחה, על מנת שבבוא העת, יוכלו לתרום לעולם״.

דודי קופרמן

דודי בוגר מסלול ׳הסדר׳, הכולל שמונה שנות לימוד בשילוב שירות צבאי וכן לימודי תואר ראשון ושני בייעוץ חינוכי מטעם אוניברסיטת בר אילן. בנוסף הוא בוגר מסלול תואר שני ביהדות בטורו קולג׳.

דודי שימשו במשך שבע שנים כמחנך ומורה בישיבה תיכונית ובמשך עשר שנים האחרונות הוא משמש יועץ חינוכי בבתי ספר. במסגרת עבודתו כיועץ הוא נפגש עם הורים ומורים רבים הבאים להתייעצות בנוגע לעניינים הקשורים לגידול ילדיהם ובנוגע למגוון רחב של בעיות. כיועץ דודי נכנס לכיתות לצורך התערבויות בתחומים חברתיים ורגשיים במטרה להקשיב ולשמוע את התלמידים על ההצלחות והתסכולים שלהם ובעיקר לפתח אתם מערכת יחסים שתאפשר לו להיות משמעותי עבורם.

בנוסף, דודי לומד במסלול הכשרה בטיפול משפחתי וזוגי ובשל כך נפגש עם הורים ומשפחות לייעוץ, הדרכת הורים וטיפול. במקביל, מתמחה בפסיכותראפיה דינמית.

הלימוד במסגרת מכון ניופלד גרם לדודי מהפך בחשיבה ובהסתכלות על ילדים ונוער והוא שינה את כל התפיסה המקובלת שעליה גדל. הוא גילה שאפשר אחרת, בלי לאיים ובעיקר לתת לילדים את מה שהם צריכים על מנת לצמוח ולהתהוות. לאחר שראה כיצד המודל עובד בבית עם ילדיו, הוא החל ליישם את המודל גם בבית הספר עם תלמידים והורים.

דודי גר בירושלים עם אשתו אהובה וחמשת ילדיהם המתוקים – שלוש בנות ושני בנים.

דודי השתלם בקורסי אינטניב (1 ו – 2) והשתתף בתכנית ההכשרה להנחיית הורים ומורים של מכון ניפולד. הוא מוסמך להנחות את קורס הליבה ״הכח להיות הורה״ (על שלושת חלקיו: החיבור החיוני, לעזור לילדים לגדול ואתגרים נפוצים בילדות) וכן את הקורס המשלים ׳מנוע הלמידה – הכח להיות מורה׳.

עמוס קיל

Amosעמוס בוגר ישיבת ההסדר בקרני שומרון, בעל תואר בייעוץ חינוכי ותעודת הוראה, בוגר קורס חונכי סטאז׳ בהוראה של מכללת הרצוג, בוגר קורס הכשרת מנחים של לייף סנטר והשתלם בגישה ההתפתחותית-היקשרותית של מכון ניופלד. עמוס עוסק בחינוך, בעיקר בגיל ההתבגרות, מעל 27 שנה. כיום הוא יועץ חינוכי בבית הספר ׳ברקאי׳ בקרני שומרון, המכיל כיתות א׳ – ח׳, מנחה קבוצות הורים, זוגות והדרכות בחדרי מורים ובימי היערכות.

עמוס מביא לעבודתו יחס חם ומסור לתלמידיו והלמידה במכון ניופלד אפשרו לו להוציא לפועל אינטואיציות ותפיסות חינוכיות בהן הוא דוגל שנים רבות ולבסס אותן הן על דברי חז״ל והן על המדע העדכני ביותר בתחום התפתחות הילד ומדעי המח.

עמוס נשוי, אב לארבעה ילדים וסב לשלושה נכדים.

לדבריו: ״אני דוגל בגישה תהליכית בעבודתי כיועץ, ובבית הספר משתדל להוביל את הצוות על פי החזון ״להיות גנן״. כמו כן חותר להרחיב את המעגל גם בקרב עמיתים ואנשי מקצוע נוספים ולהציג את עבודת הייעוץ על פי הגישה ההתפתחותית-היקשרותית: ״היועץ כגנן״ – מנסה להמשיג את עקרונות הייעוץ כמשנה סדורה המתבססת על העקרונות שרכשתי בקורסים של דר׳ ניופלד. תיאוריית ההיקשרות והדינמיקות ההתפתחותיות הקשורות בה מספקות לי תובנות רבות כדי להבין את תהליכי ההתפתחות של התלמידים והיכן הם תקועים. בעקבות כך אני מרגיש שרכשתי מקצועיות רבה ובטחון בהנחיית הורים ובהובלת צוותי מורים ובבית הספר.

בעקבות הלמידה שלי התחדדו אצלי שתי אמיתות ותפיסות עולם חינוכיות המושתתות על יסודות היהדות. האחת היא ש״האלוקים עשה את האדם – טוב וישר״, דהיינו: שבילד טמון הפוטנציאל האנושי, המידות והערכים האנושיים, שאותם עלינו לחשוף ולגלות ולסייע לילד להוציאם לפועל. השניה היא שמטרתנו החינוכית היא לעורר את הרצון. כלומר, להוביל את הילד במציאת כוחותיו, לספק לו את החממה העוטפת המאפשרת לו להגיע למימוש כוחותיו.

משה שמואליאן

משה בוגר המכינה הקדם צבאית בעלי וכן בוגר התכנית לבוגרי צבא בישיבה בעלי.
בעל תעודת הוראה מטעם מכללת אורות ישראל, ותואר ראשון בחינוך. משה עוסק בחינוך כיתה כבר 9 שנים בישיבות תיכוניות שונות, אך עוד מלפני כן עסק בהעברת שיעורים במסגרות של תיכונים כלליים ברחבי הארץ, ובנוסף לימד קבוצות של נערים בשנת שירות ובמכינות קדם צבאיות וסטודנטים.
בעבודתו כמחנך משה מיישם את הערכים אותם ספג מהגישה ההתפתחותית-היקשרותית ואף זוכה לקצור את הפירות וליהנות מקשר עמוק עם תלמידיו והערכה כנה ואמיתית מצד ההורים.
משה למד את הקורסי אינטנסיב 1 ו – 2 וסיים את שלושת החלקים של הכוח להיות הורה: החיבור החיוני, לעזור לילדים לגדול ואתגרים נפוצים בילדות, וכן את הקורס הבנת מתבגרים והעביר כבר מספר קורסים לקבוצות הורים.
משה, יחד עם אשתו אפרת ושבעת ילדיהם, מתגורר במגדל העמק שבצפון.