לי בר יעקב

לי בוגרת מכון מיאמי לפסיכולוגיה ובעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה קלינית (Psy.D). מוקד התיזה שלה היה הורות מקושרת. ניסיונה כולל עבודה עם נשים ובני/ות נוער הסובלים מהפרעות אכילה, מרכזי אשפוז פסיכיאטרי למבוגרים ומרכז טיפול יום לציבור הרחב. בנוסף, יש לה ניסיון רב בטיפול בנוער שוליים ובהנחיית קבוצות וטיפול יחידני למבוגרים בעלי הפרעות פסיכיאטריות ו/או התמכרויות. עם עלייתה לארץ לי הפנתה את מירב האנרגיות שלה לחינוך ביתי של ארבעת ילדיה. ההתעניינות של בהתפתחויות העדכניות ביותר בתחום ההורות וההיקשרות הובילו אותה לשושנה הימן אשר הציגה בפניה את הגישה הייחודית של גורדון ניופלד. מאז היא סיימה את שלושת קורסי האינטנסיב ואת תכנית ההכשרה להנחיית קורסים. לי מעבירה קורסים בעברית ובאנגלית ומספקת ייעוץ פרטני בקליניקה ובאופן מקוון. לי גרה במושב נס הרים, בין בית שמש לירושלים. קורסים בהנחייתה: הכח להיות הורה – החיבור החיוני (חלק א׳), לעזור לילדים לגדול (חלק ב׳), אתגרים נפוצים בילדות (חלק ג׳), הבנת מתבגרים, הבנת ילדים צעירים, הבנת בעיות קשב.

קרן גרופר

קרן גרופר , מטפלת בשיטת אלבאום, ניסיונה כולל טיפול פרטני בקשיים תפקודיים של ילדים ומבוגרים. במסגרת הכשרתה, קרן עבדה בביה”ס יסודי וטיפלה בילדים מכיתות א’ -ו’ באופן פרטני וקבוצתי. בנוסף, היא עבדה כאסיסטנטית במכללת אלבאום והדריכה שם במשך שנתיים. היא עזבה את העבודה עם לידת בתה הראשונה. בעקבות טיפולם הפרטניים בילדים , שנעשה לרוב בנוכחות ההורים בחדר , קרן הבינה שעל אף הטיפול בילדים , ההורים זקוקים אף הם לכלים וכיוון וללא מתן כלים ועזרה להורים , הטיפול לא ישיג את תוצאות המקסימליות. בנוסף, קרן חשה שהצלחת הטיפול תלויה במידה רבה בקשר של ההורים עם ילדיהם, ועקב כך החליטה לעשות מפנה ולהתמקד במתן הדרכה להורים. היא הצטרפה לקורסי הנחיית הורים של לייף סנטר, שם התוודעה גם לגישה ההתפתחותית-היקשרותית של ד”ר נויפלד ומצאה את אשר חיפשה כל הזמן. קרן השתלמה בקורסי האינטנסיב 1 ו2 של ד”ר נויפלד ובתוכנית הכשרה “הכוח להיות הורה״. קרן נשואה ואם לשניים וגרה בתל אביב . קורסים בהנחייתה: הכח להיות הורה: החיבור החיוני (חלק א׳), לעזור לילדים לגדול (חלק ב׳), אתגרים נפוצים בילדות (חלק ג׳)

יעל כהן

יעל בעלת M.A. בייעוץ חינוכי מהמכללה האקדמית לישראל ,B.A. בפסיכולוגיה וקרמינולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, לימודי המשך תרפיה בדרמה והסבת אקדמאים לחינוך מיוחד במכללת בית ברל. יעל בוגרת קורסי האינטנסיב של ד״ר ניופלד ותכנית ההכשרה להנחיית קורסים. נסיונה כולל כ-20 שנות עבודה במסגרות חינוכיות שונות: המעון הפסיכיאטרי בתל השומר ,ניהול פדגוגי של גנים פרטיים ,מורה, גננת וניהול מעונות לגיל הרך. במהלך השנים עבדה בהדרכת הורים פרטנית וקבוצתית. בעלת ניסיון אישי בהורות אומנה. יעל עובדת כמרצה בתוכנית להכשרת מנחי קבוצות, מעבירה הרצאות בנושאי הורות, חינוך, חינוך מיני והגנה על ילדים ואת סדרת הקורסים של ניופלד לקבוצות ולפרטים. יעל מאמינה בהורות מקושרת כמענה הן למשפחה יציבה ומאושרת והן למיצוי הפוטנציאל האנושי של כל ילד וילד, מאמינה כי הבנת תהליך ההתפתחות של ילדים ,על פי מודל ניופלד פותח פתח לשינוי מהותי בהורות, חינוך, הוראה וטיפול ומובילה לעולם אנושי ובריא יותר. גרה במושב במרכז הארץ, נשואה ואמא לשמונה. קורסים בהנחייתה: הכח להיות הורה: החיבור החיוני (חלק א׳), לעזור לילדים לגדול (חלק ב׳), אתגרים נפוצים בילדות (חלק ג׳), הבנת ילדים צעירים.

מרים סטולוביץ

miriamמרים בוגרת לימודי תואר ראשון בחינוך ותואר שני בפילוסופיה. ניסיונה המקצועי כולל הוראה בחטיבת ביניים, הדרכת מורים ותלמידים במרכז מדע פעיל, הדרכה והכוונה אישית של סטודנטים לתעודת הוראה בנושאי חינוך, לימוד והדרכה קבוצתית ואישית באולפן ללימודי יהדות, העברת סדנאות הורים בנושאי חינוך והדרכת זוגות לקראת חיי נישואין. במסגרת מכון ניופלד מרים השתלמה בקורסי אינטנסטיב ובתכנית הכשרה להנחיית קורסים. מרים נשואה ואמא לשבעה ילדים (3-16) , גרה בכפר ויתקין ועוסקת שם בריכוז ענייני חינוך וקהילה. הקורסים בהנחייתה: הכח להיות הורה: החיבור החיוני (חלק א׳), לעזור לילדים לגדול (חלק ב׳), אתגרים נפוצים בילדות (חלק ג׳)

אווה פרבר

אווה מנחה קורסים להורים ומספקת ייעוץ פרטני עבור הורים. בעקבות חשיפתה לתורת ההיקשרות אחרי הלידה שבנה הראשונה, אווה עברה הכשרה כדי לייעץ להורים בנושאים מגוונים כמו הנקה, טיפול טבעי לילדים, ובעיות הקשורות לאכילה, שינה, הסתגלות לגן ילדים או בית הספר ובעיות התנהגותיות. כשאווה התחילה ללמוד בקורסים אינטנסיב 1 ואינטנסיב 2, היא גילתה שהיא מצאה את החלק החשוב ביותר שחיבר את כל החלקים בעבודתה. במהלך הלימוד, אווה העמיקה את הבנתה על עצמה כאם ועל בניה. היא החליטה לבסס את עבודתה על גישה ההתפתחותית היקשרותית, ועברה את תוכנית ההכשרה של הכוח להיות הורה, חלקים א', ב' וג'. במילים של אווה, "בהמשך לימודיי בקורסים של דר' ניופלד, אני מתרגשת ומסורה לקדם את הגישה בלב רחב ופתוח." אווה ממשיכה להעמיק את תובנתה במודל של דר' ניופלד כדי לעזור להורים במסע שלהם בהבנת ילדיהם ובמטרתם לעזור לילדיהם לגדול. הקורסים בהנחייתה: הכח להיות הורה: החיבור החיוני (חלק א׳), לעזור לילדים לגדול (חלק ב׳), אתגרים נפוצים בילדות (חלק ג׳)

גבריאלה שני

גבריאלה סיימה את לימודי "נשימה מעגלית" אצל קרול למפמן ארה"ב ובמשך מס' שנים טיפלה טיפולים פרטניים וקבוצתיים. במקביל למדה והנחתה קבוצות לאמהות לאחר לידה. לאורך כל השנים עבדה גבריאלה עם ילדים במסגרות שונות וצברה נסיון רב. לפני הולדת ביתה הבכורה שימשה כגננת בגן אנטרופוסופי ולאחר הלידה החליטה להתמסר להורות לגדל את ילדיה בחינוך ביתי. ההורות וההתמודדות היומיומית עם דילמות ואתגרים הפגישו את גבריאלה עם הגישה של ניופלד. "הגישה פקחה את עיני ופתחה את ליבי ומהר מאד עלה בי הצורך ללמוד עוד והרצון להעביר את הידע הלאה להורים נוספים. אני מרגישה ומאמינה שהגישה הזו משנה את חיי לא רק כהורה אלא כאדם ואני רואה איך היא עושה כך גם לאנשים סביבי. אני מרגישה איך החומר הזה מחזיר אותי פנימה למהות שלי ושם אני פוגשת את האינטואיציה הבריאה והביטחון לגדל את ילדי". הקורסים בהנחייתה: הכח להיות הורה: החיבור החיוני (חלק א׳), לעזור לילדים לגדול (חלק ב׳), אתגרים נפוצים בילדות (חלק ג׳)

חיים גלבוע

חיים הוא תרפיסט זוגי ומשפחתי, עוסק בטיפול זוגי ומשפחתי, הנחיית קבוצות והדרכת הורים בגישה היקשרותית – התפתחותית. בנוסף, הוא סטודנט לפסיכולוגיה ופסיכודרמה. חיים נשוי וגר ברמת גן עם אשתו וששת ילדיו. הוא מספק שירות גם באמצעות רשת האינטרנט, מה שמאפשר לו לסייע ליחידים ולקבוצות בכל רחבי הארץ ורואה במדיה כמרחב בו ניתן לספק מסגרת יציבה המאפשרת למידה עקבית ותמיכה שוטפת. חיים, יוצא יחידת המחשב של צה״ל, הצטרף לעולם החינוך לאחר כ – 20 שנות ניסיון כמהנדס. הוא מקווה להפיץ את הגישה ההיקשרותית – התפתחותית בארץ וכן ליישמו גם בעולם העסקי ועקב כך להביא לשינוי חברתי ותרבותי בישראל. חיים מאמין שטיפוח ושימור קשרים משפחתיים מהווה הבסיס אידיאלי לצמיחה אישית ופנימית ולחיים מספקים. הקורסים בהנחייתו: הכח להיות הורה: החיבור החיוני (חלק א׳), הכח להיות הורה: לעזור לילדים לגדול (חלק ב׳), הכח להיות הורה: אתגרים מצויים (חלק ג׳) ובקרוב: הבנת ילדים צעירים, מנוע הלמידה – הכח להיות מורה. בנוסף הוא מייעץ להורים באופן פרטני.

אורית הימן

Orit pixאורית בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית, במסלול פרט ומשפחה. אורית עבדה בעבר בהוסטל של בוגרים אוטיסטים כעו״ס. לאחר מכן הקימה מעון יום ביישוב עלי וניהלה אותו במשך 7 שנים. את המעון ניהלה על פי גישתו של דר׳ ניופלד, כאשר הצרכים ההתפתחותיים האנושיים של הילד הם העומדים במרכז. אורית הדריכה את המטפלות כך שיהיו דמויות היקשרותיות עבור הילדים ויצרה סביבה ידידותית להתפתחות הילדים ובטוחה להיקשרויותיהם.
כיום, אורית עובדת כעובדת סוציאלית בישיבת ״חיצים״ באיתמר, ישיבה שפונה לתלמידים בעלי קשיים לימודיים. היא משלבת בעבודתה היומיומית עקרונות מהגישה ההתפתחותית והיקשרותית ומדריכה את הצוות על פי גישה זו.
אורית למדה את הקורסי אינטנסיב 1 ו – 2 וסיימה את שלושת החלקים של הכוח להיות הורה: החיבור החיוני, לעזור לילדים לגדול ואתגרים נפוצים בילדות.
אורית ובעלה גרים ביישוב עלי שבבנימין עם ארבעת ילדיהם.

ענת לבקוביץ

ענת בעלת תואר בחינוך, עבדה כגננת במשך כ – 20 שנה וליוותה הורים בשאלות ובהתמודדויות שלהם בגידול הילדים. אמה של ענת היתה גננת וענת הפנימה ממנה תובנות רבות. הדיאלוג בין ענת ואמה על הבנת ילדים המשיך במשך שנות ההתבגרות של ענת וממשיך עד היום ולכן אך טבעי היתה הבחירה לעסוק בעבודה עם ילדים צעירים ועם הוריהם. הגישה ההתפתחותית – היקשרותית של דר׳ גורדון ניופלד עלתה בקנה אחד עם האינטואיציה של ענת וגישתה למקצוע.

ענת מדריכה ומלמדת גננות, מורים ומבוגרים אחרים המשפיעים על ילדים, בגישה ההתפתחותית – היקשרותית, מתוך רצון ליצור מערכות יחסים נכונות בין הילדים והמבוגרים האחראים להם ומקום בטוח שמכיר ומספק מענה לצרכי הילדים ותומך בהתגלות הפוטנציאל הטמון בהם.

ענת השתלמה בקורסי אינטנסיב (1 ו – 2) ואת תכנית ההכשרה להנחיית הורים ומורים של מכון ניפולד. היא מוסמכת להנחות את קורס הליבה ״הכח להיות הורה״ (על שלושת חלקיו: החיבור החיוני, לעזור לילדים לגדול ואתגרים נפוצים בילדות) וכן את הקורסים המשלימים ׳הבנת ילדים צעירים׳ ו׳הבנת משמעת׳.

ענת גרה עם בעלה וארבעת ילדיהם בירושלים, בקיבוץ העירוני בשכונת גילה.  במילים של ענת, ״זה הדבר המרכזי בחיינו – לבנות את משפחתנו בדרך שבה ילדינו ירגישו אהובים, בטוחים, שבעים ובמנוחה, על מנת שבבוא העת, יוכלו לתרום לעולם״.