preschoolersקורס הבנת ילדים צעירים מספק את התובנות אודות כל מה שצריך לדעת על ילדים צעירים.
כל מי שבא במגע יומיומי עם ילדים צעירים יודע שההיגיון הוא מהם והלאה. הגיל הרך ושנות הילדות הצעירות הנו גיל קסום, אך מבלבל מאוד. קורס זה מיועד לכל אחד המעורב בגידול וטיפול בילדים מלידה ועד גיל 6.

קורס זה מוביל אותנו לתוך הנוף הפנימי של ילדים צעירים. הוא מעניק תובנה אודות ביישנותם, חרדותיהם, התנגדויותיהם ועוד. הבנת היצורים המבלבלים אך הנהדרים האלה מניחה את היסוד ליחסי גומלין אינטואטיביים ופוריים.

הבנת הילד הצעיר מספקת את המפתחות להבנת התולפעה של היתקעות או חוסר בגרות בכל גיל, גם בקרב מתבגרים ואף מבוגרים. עקב כך, קורס זה הוא קורס יסוד לכ מי שעובד עם ילדים, מתבגרים או מבוגרים שתקועים בתהליכי התפתחותם. כאשר מכירים את שורש הדינמיקות ההתפתחותיות, ניתן לראות את הסימפטומים המסווים את שורש הבעיה ולגלות את הדרך לפתור אותה ולאתחל מחדש את תהליכי הצמיחה.

מדוע צריך קורס נפרד עבור ילדים צעירים?

אין מי שנתון בסכנה גדולה יותר שלא יבינו אותם מאשר ילדים צעירים. הם לא מפותחים, חצופים, אובססיביים, מתוקים ,היסטריים, אימפולסיביים, מלאי חרדה, מקסימים, פזיזים, דוגמטיים, נדיבים, לא יציבים, אגרסיביים, מלאי התנגדות, כפיתיים ולגמרי לא עקביים. ילדים צעירים יכולים להתאים למספר רב של הפרעות אישיות או התנהגות. בשונה מתינוקות, ילדים צעירים דומים למבוגרים מבחינה חיצונית ולכן גורמים לנו לטעות ולחשוב שהם דומים לנו הרבה יותר משהם באמת. להשליך עליהם פסיכולוגיה של מבוגרים היא טעות אופיינית הנובעת מדמיון זה.

להבין ילדים צעירים משמע להבין את היסודות של ההתפתחות האנושית. כאשר העקרונות הבסיסיים מובנים ומעריכים את מטרת אופיים של ילדים צעירים, החסרים ההתפתחותיים בילדים צעירים המובילים לבעיות התנהגות שקופים ומובנים. אין צורך לדחוף אותם לגדול מהר, או להיות אחרת ממה שהם. אין צורך ללחוץ עליהם להיות ״גדולים״ או ״אחראים ועצמאיים״. במקום, ניתן להתמקד בסיפוק התנאים ההכרחיים המאפשרים להם לצמוח ולהפוך להיות בוגרים יותר ומתונים יותר. כאשר אנו מבינים מה הם צריכים, אנו גם יודעים כיצד לטפל בהם ולהתייחס אליהם.

מנושאי הקורס

  • מהם התנאים הדרושים עבור ילדים בגיל הרך, המאפשרים להם לצמוח
  • הבנת תפקיד ההתפתחות כהסבר להתנהגותם בהווה, כאמצעי הכוונה להתמודדות עם התנהגות זו וכפתרון התפתחותי עקב ואורך טווח
  • הכרת דרכי התמודדות עם התנהגות בעייתית, שלא מסכנות התפתחות בריאה
  • הבנת ילדים צעירים בהקשר של תכנית אב של הטבע להתפתחות אנושית
  • הבנת תפקיד הרגש בהתפתחותם של ילדים צעירים
  • מהי התפתחות חברתית אמיתית וכיצד בתרבות מודרנית מקדימים את המאוחר ומפספסים את העיקר
  • הכרת דרכי התמודדות יעילות עם התקפי זעם ואגרסיביות
  • הבנת תפקידה של הביישנות וכיצד לסייע לילדים הביישנים
  • הבנת תפקידה של הדחף לרצון נגדי הגורם להיעדר שיתוף פעולה, דרכי התמודדות יעילות וטיפוח פתרונות ארוכי טווח לעידוד שיתוף פעולה בהווה ובעתיד
  • הבנת בעיות חרדה בילדים צעירים וכיצד לטפח תחושת ביטחון אמיתית בקרב ילדים
  • הכרת גישה להורות שתלווה את ההורה לאורך כל שנות גידול הילדים

סיליבוס הקורס

מפגש 1: שלושת התופעות הקיימות אצל ילדים בגיל הרך שחיוני שנבין אותם מהשורש:  אופיים הלא ממותן, חוסר ההתחשבות שבה הם מתייחסים לאחרים וקשיי פרידה.  מהם שלושת החסרים הטבעיים בגיל הרך ומדוע? מהו פתרונו של הטבע? מה צריכים ילדים צעירים לקבל מאתנו?

מפגש 2: שלושת הצרכים הבסיסיים של ילדים בגיל הרך:  משחק אמיתי, מנוחה אמיתית ודמעות אמיתיות.  מהו משחק אמיתי ומה חשיבותו?  מהי מנוחה אמיתית ומה חשיבותה?  מהן דמעות אמיתיות ומה חשיבותן?  מה התנאים שאנו צריכים לספק לילדים בגיל הרך על מנת למלא צרכים בסיסיים אלה.

מפגש 3:  הבעיה הראשונה מתוך שלושת הבעיות הנפוצות בגיל הרך, שרצוי לא לקטוע בטרם עת:  התפרצות זעם ותוקפנות.  מה שורש בעיית זעם ותוקפנות, דרכי התמודדות נפוצות אך לא יעילות ודרכי התמודדות רצויות:  כיצד נאפשר לילד צמיחה אמיתית מתוך בעיה זו.

מפגש 4:  הבעיה השנייה מתוך שלושת הבעיות הנפוצות בגיל הרך, שרצוי לא לקטוע בטרם עת:  התנגדות וחוסר שיתוף פעולה.  מה שורש בעיית התנגדות וחוסר שיתוף פעולה, דרכי התמודדות נפוצות אך לא יעילות ודרכי התמודדות רצויות:  כיצד נאפשר לילד צמיחה אמיתית מתוך בעיה זו.

מפגש 5:  הבעיה השלישית מתוך שלושת הבעיות הנפוצות בגיל הרך, שרצוי לא לקטוע בטרם עת:  ביישנות וזהירות יתרה.  מה שורש בעיית הביישנות וזהירות היתרה, דרכי התמודדות נפוצות, אך לא יעילות ודרכי התמודדות רצויות: כיצד נאפשר לילד צמיחה אמיתית מתוך בעיה זו.

מפגש 6: שש שגיאות שכיחות שרצוי להימנע מהן:  התמקדות בסוציאליזציה טרם עת, היקשרות חברים – פיתוח חברויות עם קבוצת השווים טרם עת, תכניות לימודים מבוססי הוראה והתחלה מוקדמת מדי, הצבת ילדים בעמדת הובלה והורות על פי ביקוש, דחיפה לעצמאות, התמקדות בהתנהגות טובה.  מדוע שגיאות אלו נפוצות ומדוע רצוי להימנע מהן.

הרשמה לקורס הבנ ילדים צעירים

שם (חובה)

כתובת אימייל (חובה)

טלפון (חובה)

פרט מדוע הנך מעוניין להשתתף בקורס הבנת ילדים צעירים